info@fyzioreseni.cz

Kineziotaping

Kineziotaping (tejpování) je moderní metoda, při které se používají speciální elastické pásky.
Vývojem metody se začal v 70.letech 20. století zabývat japonský chiropraktik dr. Kenzo Kase. Filosofií tejpování je udržení svalové aktivity, která je důležitá pro zachování zdraví. Svaly neslouží jen k pohybu, ale spoluúčastní se na řízení tělesné teploty, lymfatického toku a žilního oběhu.
Možnosti využití kineziotapingu jsou poměrně široké. Podle zvolené techniky tejpování můžeme ovlivnit svalový tonus (napětí), lymfatický a krevní oběh.
Mezi hlavní účinky tejpování patří snížení bolesti a otoku, úprava postavení v kloubech (např. zvýšení stability, zlepšení rozsahu pohybu), obnovení toku krve a lymfy, podpora svalů (např. snížení svalových křečí, únavy). Kinesiotaping má oproti běžným léčebným postupům (fixaci, ortézování aj.) celou řadu výhod, které spočívají především v univerálním použití bez vedlejších nežádoucích účinků, celodenní terapii po dobu 1-5 dní, okamžitém snížení bolesti a kombinování s dalšími terapeutickými postupy. Aplikace kinezio tapu výrazně zkracuje dobu hojení, a tím výrazně urychluje rekonvalescenci a další rehabilitaci.

MOŽNOSTI VYUŽITÍ A DIAGNÓZY, U KTERÝCH JE TEJPOVÁNÍ VHODNÉ

• bolestivé stavy pohybového aparátu (bolesti zad, nosných kloubů aj.)
  • pooperační stavy, ošetření jizev, doléčování úrazů
  • přetížení šlach a vazivového aparátu (tenisový loket, skokanské koleno, syndrom karpálního tunelu aj.)
  • korekce vadného držení těla, skoliozy
  • neurologické diagnózy (obrna lícního nervu, doplněk fyzioterapie u pacientů po mozkové příhodě aj.)
  • ovlivnění kloubů a kloubního poranění (distorze, nestabilita kloubů, deformity prstů, hallux valgus aj.)